diumenge, 23 de desembre del 2012

Taller de dinàmiques


En un principi no vaig poder assistir aquest taller de dinàmiques que va presentar Na Cira i N’Anna Arabí.

Encara i així com que jo també he tingut certes experiències en aquest camp m’agradaria reflexionar una miqueta de la importància d’aquest tipus d’activitats.

Penso que les dinàmiques de grup, almenys des de la meva experiència són grans oportunitats per conèixer i interactuar amb altres persones en un principi poden ser desconegudes, i més tard, amb les quals has compartit una sèrie de vivències que segur que han transformat la visió d’aquestes relacions i la imatge que podies haver-te fet en un principi.

Les dinàmiques de conèixer-se per exemple són molt divertides perquè la seva presentació és en forma de joc i això, per norma ja relaxa i sol predisposar a donar la benvinguda a l’altre.

Després hi ha d’altres dinàmiques que són més de reconeixement de l’altre. En vàrem comentar que a la classe de Na Cira havíem fet un joc on havíem de dir una característica positiva de cada persona de la classe. Aquest tipus d’exercici resulta interessant perquè, a vegades estem més acostumats a tenir prejudicis negatius que trobar coses positives en els altres, sempre tenim el però que és una manera de negar les coses bones que hem dit abans d’alguna personal.

Jo des de la meva experiència també vaig fer un curs en el qual, una vegada finalitzat vàrem fer un exercici similar. La veritat és que en el meu cas va ser molt grat descobrir que tothom coincidia en els seus qualificatius positius cap a la meva persona, en definitiva em va encantar la experiència, ja que a tots ens agraden que ens reconeguin de tant en tant que som únics, és a dir, que tenim les nostres diferències i que aquestes són bones, no sempre tenen que ser dolentes.

Per finalitzar m’agradaria dir que totes aquestes dinàmiques són excel·lents per l’aplicació futura de cara als nostres alumnes, però que també seria molt interessant provar-ho de cara als docents i als pares.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada